Manjaro linux üzerinde Xampp Kurulumu

Manjaro linux üzerinde Xampp Kurulumu (Apache Server, Mysql, PHP, PhpMyAdmin)

Standard

Merhaba;

Şu video’yu zamanında bulamadığım için Manjaro’dan vazgeçmiş biri olarak başkalarının da ulaşması adına paylaşıyorum.

Xampp denilen yazılım, bilgisayarınızda PHP geliştirirken, MYSQL server ve PhpMyAdmin ihtiyacınız varsa sizin için bunları paket halinde kuran efsane bir program. Kendisinin .run uzantısını (nasıl olduysa) dikkat etmediğimden, haftalardır manjaro’nun kendi sayfasında da Archlinux’un kendi sayfasındada “Arch’a lampp kurulumu yapılmıyor” diye savaş veriyordum, bu gün Ubuntu 15.10 sürümüne sistemini güncellerken farkettim ki, ben zaten sistemden bağımsız olarak .run uzantısından kurulum yapıyorum ve aradığım şey lampp için kolaylık sağlayan xampp sistemi.

Elbette bu video’yu paylaşmamın hemen ardından, Manjaro’ya dönüş yapacağım.

Eğer Arch linux’u (öncelikle biliyorsanız) ve Arch’ı seviyorsanız, değerli geliştiricileri arasında bir türk var Tulliana, kendisi harika bir arayüz tasarlamış durumda, ona da buradan ulaşabilirsiniz;

http://manjaro-tr.org/forum/index.php?topic=1296.0

Heralde bu kadar sevinmem biraz da dilime vurmuş olsa gerek  Buyrun video ile sizleri başbaşa bırakayım…

Ha unutmadan, xampp linki ;

http://downloads.sourceforge.net/project/xampp/XAMPP%20Linux/1.8.3/xampp-linux-x64-1.8.3-3-installer.run

 

 

wget http://downloads.sourceforge.net/project/xampp/XAMPP%20Linux/1.8.3/xampp-linux-x64-1.8.3-3-installer.run  

 

sudo chmod +x xampp-linux-x64-1.8.3-3-installer.run 

 

sudo ./xampp-linux-x64-1.8.3-3-installer.run

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder